Konkursy
-
"Motywacja w dysleksji: nasze mocne strony”
W dniach 1 – 7 października w naszej szkole po raz kolejny aktywnie obchodziliśmy Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji.
W tym roku hasłem przewodnim tego tygodnia było "Motywacja w dysleksji: nasze mocne strony”
Każdego dnia odbywały się rożne atrakcje dla dzieci z klas 0-VIII.
Młodsze dzieci z klas 0 - IV: dzieliły wyrazy na sylaby i głoski, wykonywały ilustracje ze zwierzętami, w nazwach których występują trudności ortograficzne, rozwiązywały zagadki „Smoka Obiboka” oraz rebusy.
W klasach starszych uczniowie układali łańcuszki wyrazowe z trudnościami ortograficznymi, tworzyli w grupach książeczki w formie: opowiadania, bajki lub komiksu z ilustracjami, a także wykonywali rebusy.
Uczniowie V – VIII klas pisali dyktando, które następnie samodzielnie sprawdzali przy użyciu słowników ortograficznych.
Wszystkie dzieci w szkole wykonywały prace z leniwej ósemki. Tematem ich prac były: w klasach 0 -1 – zwierzątka, 2 i 3 – postacie z bajek, w 4 – bohaterowie z lektur szkolnych, a w 5 – 8 – postać sławnych dyslektyków.
W projekt Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji zaangażowałyśmy również naszą Dyrekcję, która przeczytała dzieciom swoje ulubione bajki z dzieciństwa. Po wysłuchaniu bajek, wszyscy uczniowie wykonali do nich ilustracje.
Podczas tego tygodnia do akcji włączyła się też pani psycholog, która poprowadziła prelekcję dla rodziców pt. :" Jak motywować do nauki ucznia z dysleksją". Spotkanie odbyło się 1 października.
Ponadto przez cały październik w klasach 0-IV p. psycholog prowadziła zajęcia terapeutyczne, polegające na czytaniu bajek terapeutycznych i ich omawianiu.
Świetlica szkolna przez cały tydzień organizowała dla swoich podopiecznych zajęcia, podczas których dzieci słuchały bajek terapeutycznych, oglądały do nich ilustracje i tworzyły własne.
Bardzo dziękujemy wszystkim nauczycielom za zaangażowanie, uczniom za twórcze prace i rodzicom za udział w prelekcji.
Koordynatorki projektu Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją
Sylwia Łasek - Marmur, Dagmara Chojnacka
-
OGÓLNOPOLSKI KONKURS „Dzieci piszą bajki z Bratkiem”
Już od kilku lat w naszej szkole terapia pedagogiczna prowadzona jest w oparciu o rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Dysleksji program ORTOGRAFFITI, w klasach I-III Ortograffiti z Bratkiem.
Na zajęciach wspólnie czytamy bajki terapeutyczne z KSIĘGI BAJEK BRATKA, rozwiązujemy zadania ćwiczące koncentrację uwagi, percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę, utrwalamy prawidłową pisownię oraz ćwiczymy płynne czytanie. Właśnie z tego powodu pomysł samodzielnego napisania bajki z Bratkiem został przyjęty przez uczniów z dużym entuzjazmem.
Organizatorem konkursu jest Wydawnictwo Operon, a prace konkursowe można było składać od 11 lutego do 15 maja.
Warunkiem wzięcia udziału w konkursie było napisanie samodzielnie przez dziecko lub grupę dzieci bajki o Bratku, nawiązującej charakterem do bajek z KSIĘGI BAJEK BRATKA (Wydawnictwo Operon)
Oceniając Szkolna Komisja Konkursowa brała pod uwagę następujące kryteria:
- zgodność pracy z tematyką konkursu,
- oryginalność pracy,
- zachowanie kryteriów gatunku literackiego, jakim jest bajka (zawarcie pouczającego zakończenia/morału)
Kierując się powyższymi kryteriami Komisja wyłoniła zwycięską pracę pt. „Bratek został superbohaterem”, autorstwa Martyny Maśniak z kl. 3a.
Wszystkie dzieci biorące udział w konkursie otrzymały dyplomy i nagrody, a zwycięska praca została wysłana na Konkurs Ogólnopolski.
Nagrodą główną w Konkursie Ogólnopolskim jest publikacja 30 zwycięskich prac w postaci DZIECIĘCEJ KSIĘGI BAJEK BRATKA wraz z podaniem ich dziecięcych autorów.
Trzymamy kciuki za pracę Martynki!
Koordynator projektu
Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją
Terapeuta pedagogiczny
Sylwia Łasek-Marmur
-
VII WARSZAWSKI KONKURS ORTOGRAFICZNY dla klas 3-4
SZKÓŁ PRZYJAZNYCH UCZNIOM Z DYSLEKSJĄ
Marzec był w naszej szkole miesiącem sprawdzania umiejętności ortograficznych, zarówno tych teoretycznych, czyli znajomości zasad pisowni, jak i umiejętności praktycznych, czyli zastosowania posiadanej wiedzy w praktyce.
W związku z realizacją V edycji projektu Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją, uczniowie klas III i IV, uczestniczący w zajęciach terapii pedagogicznej wzięli udział w dwuetapowym konkursie ortograficznym, zorganizowanym przez WCIES – Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
W 109-ej etap szkolny został przeprowadzony przez trzyosobową Komisję Konkursu Ortograficznego powołaną przez dyrektora szkoły w składzie:
Sylwia Łasek-Marmur – terapeuta pedagogiczny
Dagmara Chojnacka – terapeuta Integracji sensorycznej, logopeda
Joanna Gembczyńska – nauczyciel wspomagający
Szkolna Komisja Konkursu oceniła prace i wyłoniła dwóch laureatów (jednego ucznia na poziomie klas III i jednego z klas IV), którzy pod koniec marca reprezentowali naszą szkołę w etapie warszawskim konkursu.
WYNIKI ETAPU SZKOLNEGO – klasy III:
I MIEJSCE – Krzysztof Puchacz kl. 3a
II MIEJSCE – Mikołaj Zych kl. 3b
III MIEJSCE – Anna Zakrzewska kl. 3a
Wyróżnienia:
Piotr Czyż kl. 3c
WYNIKI ETAPU SZKOLNEGO – klasy IV:
I MIEJSCE – Michał Strzępa kl. 4d
II MIEJSCE – Liliana Czech kl. 4d
III MIEJSCE – Karol Garbarczyk kl. 4b
Wyróżnienia:
Maksymilian Mychlewicz kl. 4b
Hanna Kamińska kl. 4c
Bartosz Kochut kl. 4c
Tadeusz Żak kl. 4c
Krystian Zadrożny kl. 4e
LAUREACI WYTYPOWANI DO ETAPU WARSZAWSKIEGO:
w kategorii klas III – Krzysztof Puchacz kl. 3a
w kategorii klas IV – Michał Strzępa kl. 4d
27 marca w siedzibie WCIES odbył się warszawski etap konkursu.
Miło nam poinformować, że Krzysztof Puchacz zajął w nim III MIEJSCE w kategorii klas trzecich.
Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie gratulujemy
i życzymy dalszych sukcesów!
Koordynatorki projektu
Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją
Sylwia Łasek-Marmur, Dagmara Chojnacka
-
VII WARSZAWSKI KONKURS ORTOGRAFICZNY dla klas 5-6
SZKÓŁ PRZYJAZNYCH UCZNIOM Z DYSLEKSJĄ
Marzec był w naszej szkole miesiącem intensywnych działań związanych z realizacją projektu Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją. Uczniowie klas V i VI, uczestniczący w zajęciach terapii pedagogicznej wzięli udział w dwuetapowym konkursie ortograficznym, zorganizowanym przez WCIES – Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Etap szkolny został przeprowadzony przez trzyosobową Komisję Konkursu Ortograficznego powołaną przez dyrektora szkoły w składzie:
Sylwia Łasek-Marmur – terapeuta pedagogiczny
Dagmara Chojnacka – terapeuta Integracji sensorycznej, logopeda
Joanna Gembczyńska – nauczyciel wspomagający
Szkolna Komisja Konkursu oceniła prace i wyłoniła dwóch laureatów (jednego ucznia na poziomie klas V i jednego na poziomie klas VI), którzy pod koniec marca reprezentowali szkołę w warszawskim etapie konkursu.
WYNIKI ETAPU SZKOLNEGO – klasy V:
I MIEJSCE – Bruno Roczeń kl. 5d
II MIEJSCE – Krystian Rudzki kl. 5d
III MIEJSCE – Łukasz Talarowski kl. 5c
WYNIKI ETAPU SZKOLNEGO – klasy VI:
I MIEJSCE – Amelia Bodylska kl. 6b
II MIEJSCE – Maria Zakrzewska kl. 6b
III MIEJSCE – Jakub Wojtkowski kl. 6a
Wyróżnienia:
Antonina Mączyńska – kl. 6b
LAUREACI WYTYPOWANI DO ETAPU WARSZAWSKIEGO:
w kategorii klas V – Bruno Roczeń kl. 5d
w kategorii klas VI – Amelia Bodylska kl. 6b
27 marca w siedzibie WCIES odbył się warszawski etap konkursu. Miło nam poinformować, że Amelia Bodylska zajęła w nim III MIEJSCE w kategorii klas szóstych.
Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie gratulujemy
i życzymy dalszych sukcesów!
Koordynatorki projektu
Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją
Sylwia Łasek-Marmur, Dagmara Chojnacka
-
W ramach projektu Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją uczniowie naszej szkoły wzięli udział w V WARSZAWSKIM KONKURSIE „Techniki czytania” dla klas II. Organizatorem konkursu jest WCIES – Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Konkurs odbył się 20 marca, a naszą szkołę dzielnie reprezentowało dwóch uczniów z klasy IIa, którzy zostali wyłonieni w drodze szkolnych eliminacji.
Miło nam poinformować, że obydwaj chłopcy zostali docenieni przez komisję i osiągnęli sukces:
Nikodem Palanis zdobył I MIEJSCE w konkursie, a Filip Nowak - wyróżnienie.
Warto dodać, że chłopcy rywalizowali z uczniami ze wszystkich SZKÓŁ PRZYJAZNYCH DYSLEKSJI na terenie Warszawy i okolic.
Serdecznie gratulujemy sukcesu!
Koordynatorki projektu
Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją
Sylwia Łasek-Marmur, Dagmara Chojnacka
-
W tym roku szkolnym nasza szkoła jest po raz pierwszy organizatorem konkursu plastycznego o zasięgu warszawskim, przeznaczonego dla uczniów dyslektycznych , uczęszczających na zajęcia terapii pedagogicznej bądź zajęcia integracji sensorycznej.
Poniżej regulamin konkursu.
I WARSZAWSKI KONKURS PLASTYCZNY
„W WARSZAWSKICH SZKOŁACH LENIWE SĄ TYLKO ÓSEMKI”
Konkurs dedykowany jest uczniom, którzy uczestniczą w terapii pedagogicznej lub terapii integracji sensorycznej.
Organizator
Organizatorem konkursu jest Szkoła Podstawowa nr 109 im. Batalionów Chłopskich,
ul. Przygodna 2, 03-991 Warszawa tel. /22/ 277 11 32
Osoby odpowiedzialne za konkurs: Sylwia Łasek – Marmur, Dagmara Chojnacka
Cele konkursu
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, orientacji przestrzennej,
- kształtowanie twórczej ekspresji i rozbudzanie wyobraźni plastycznej,
- czerpanie radości przy tworzeniu prac z wykorzystaniem różnych technik plastycznych,
- motywowanie dzieci do ćwiczeń terapeutycznych,
- umożliwienie dzieciom przełamanie niechęci w pracy nad swoimi trudnościami,
- prezentacja swoich umiejętności, zdolności plastycznych oraz wspólna praca terapeuty, rodzica i dziecka
REGULAMIN KONKURSU
- Prace konkursowe należy składać do 31.05.2019 r. do sekretariatu szkoły lub wysłać pocztą na adres szkoły:
Szkoła Podstawowa nr 109 im. Batalionów Chłopskich ul. Przygodna 2, 03-991 Warszawa.
- Wyniki konkursu ogłoszone zostaną 10 czerwca 2019 na stronie internetowej szkoły http://www.sp109.waw.pl/
- Konkurs adresowany jest dla dzieci w następujących kategoriach wiekowych:
I kategoria – uczniowie klas I
II kategoria - uczniowie klas II
III kategoria – uczniowie klas III
- W ramach Konkursu na adres Organizatora, należy dostarczyć osobiście lub za pośrednictwem poczty pracę plastyczną w formacie A4, wykonaną dowolna techniką. Praca ma przedstawiać dowolnie zaprojektowany obrazek z leniwej ósemki. Leniwa ósemka ma być punktem wyjścia danej pracy, dlatego ma być widoczna na kartce. Praca plastyczna ma być przesłana w dużej kopercie i nie może być pognieciona. Do pracy konkursowej należy dołączyć kartę uczestnika, która jest załączona do regulaminu.
- Osoby biorące udział w konkursie wyrażają zgodę na przetwarzanie przez organizatora danych osobowych.
- O wyłonieniu laureatów konkursu decyduje Jury powołane przez organizatora.
- Jury pod uwagę weźmie:
- spełnienie podanych kryteriów
- jakość wykonania pracy
- oryginalność, pomysłowość
- Galerię nagrodzonych prac, będzie można oglądać na stronie internetowej szkoły.
- Komisja konkursowa wybierze najciekawsze prace. Laureaci I, II, III miejsca otrzymają nagrody rzeczowe w każdej kategorii wiekowej, przewidujemy również wyróżnienia dla najciekawszych prac.
- Nagrody dla laureatów będzie można odebrać w sekretariacie szkoły od 11 czerwca do 19 czerwca.
- Przekroczenie terminów eliminuje ucznia z udziału w konkursie. Komisja nie zwraca prac konkursowych, prace przechodzą na własność organizatora.
Koordynatorki projektu
Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją
Sylwia Łasek-Marmur, Dagmara Chojnacka