Podręczniki
- Zarzadzenie_dyrektora_szkoly_w_sprawie_podrecznikow_2018_popr2.pdf 02-05-2024 10:28:42 0.12 MB
- Regulamin_korzystania_z_bezplatnych_2018_31sierpien_popr2.pdf 02-05-2024 10:28:42 0.12 MB
- biblioteka-procedura.doc 02-05-2024 10:28:33 0.07 MB Procedura w zakresie przyjmowania książek, podręczników oraz innych materiałów bibliotecznych w czasie epidemii / po ustaniu epidemii koronawirusa
ZAGUBIENIE/ZNISZCZENIE PODRĘCZNIKA
PROCEDURA POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU ZAGUBIENIA LUB ZNISZCZENIA PODRĘCZNIKA
LUB MATERIAŁU EDUKACYJNEGO ZAKUPIONEGO ZE ŚRODKÓW DOTACJI CELOWEJ:
- do klasy pierwszej, drugiej i trzeciej szkoły podstawowej
- do języka obcego nowożytnego do klasy I, II, III szkoły podstawowej
- do obowiązkowych zajęć edukacyjnych w klasach IV - VIII szkoły podstawowej
1. Za zgubiony lub zniszczony podręcznik/materiał edukacyjny przez ucznia- rodzic/opiekun prawny jest zobowiązany wpłacić określoną kwotę (wyszczególnienie cen podręczników poniżej) na konto Wydzielonego Rachunku Dochodów Szkoły:
o nr 54 1030 1508 0000 0005 5074 3078
W treści przelewu należy wpisać: za zagubiony/zniszczony podręcznik , imię i nazwisko ucznia oraz klasę i nr szkoły oraz tytuł podręcznika.
np: za zagubiony podręcznik JAN KOWALSKI 3a SP109 Tropicle kl. 3 cz.4,
za zniszczony podręcznik EWA NOWAK 7c SP109 Matematyka kl. 7, Przyroda kl. 7
2. Rodzic lub opiekun prawny przedstawia kopię wpłaty należności na podane powyżej konto organu prowadzącego- nauczycielowi bibliotekarzowi lub potwierdzenie wpłaty wysyła na adres e-mail szkoły sp109@edu.um.warszawa.pl
3. Na tej podstawie podręcznik zostaje zdjęty z konta ucznia i wykreślony z inwentarza biblioteki jako zniszczony lub zgubiony.
4. Bibliotekarz ubytkuje zgubiony lub zniszczony podręcznik/materiał edukacyjny i usuwa zaległość z konta ucznia.
5. Rodzic/opiekun prawny może podjąć decyzję o odkupieniu zagubionego lub zniszczonego przez ucznia podręcznika.
6. W przypadku wątpliwości – należy skontaktować się z biblioteką.
Kontakt z bibliotekarzami – telefoniczny 22 277 11 33 (biblioteka), LIBRUS, e-mail i TEAMS – emilkowska@eduwarszawa.pl
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz innych ustaw ( Dz.U. z 2014r., poz.811). Art. 22ak ust. 2 i 3 pkt 1 ustawy o systemie oświaty stanowi iż szczegółowe warunki korzystania korzystania przez uczniów z podręczników lub materiałów edukacyjnych określa dyrektor szkoły, uwzględniając konieczność zapewnienia co najmniej trzyletniego okresu używania tych podręczników lub materiałów.
USTAWA z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Art. 64. [Udostępnianie przez szkołę podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych; uszkodzenie, zniszczenie lub niezwrócenie podręcznika]
1. W przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub niezwrócenia podręcznika lub materiału edukacyjnego publiczna szkoła podstawowa lub szkoła artystyczna realizująca kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej może żądać od rodziców ucznia zwrotu kwoty nieprzekraczającej kosztu zakupu podręcznika lub materiału edukacyjnego. Kwota zwrotu stanowi dochód organu prowadzącego publiczną szkołę podstawową lub szkołę artystyczną realizującą kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej.
WYPOŻYCZANIE I ZWROT PODRĘCZNIKÓW
WYPOŻYCZENIA
1. Wypożyczanie uczniom podręczników rozpocznie się po ich akcesji.
2. Aby klasa mogła wypożyczyć podręczniki wychowawca musi wcześniej ustalić z bibliotekarzem termin, w celu przygotowania kompletów książek.
3. W umówionym terminie klasa pod opieką nauczyciela/wychowawcy zgłasza się po odbiór kompletów podręczników, z zachowaniem przepisów epidemiologicznych.
4. Wypożyczone podręczniki muszą zostać obłożone i zabezpieczone przed zniszczeniem oraz podpisane.
ZWROTY
1. Zwrot podręczników na koniec roku szkolnego będzie odbywał się klasami według przyjętego harmonogramu.
- podręczniki należy przygotować do zwrotu – usunąć zbędne notatki, zakładki i okładki, zadbać o czystość i estetykę; nie należy pakować ich w torby, pojemniki itp. – komplet podręczników związać porządnie sznurkiem, tak by się nie rozsypały (nie oklejać taśmą!)
- podręczniki ułożyć w komplecie tak - aby kody kreskowe znajdowały się na wierzchu (sprawniej będzie przebiegała akcja zwrotu)
- do kompletu podręczników dołączyć kartę z informacją z danymi zwracającego oraz listą podręczników z ich numerami inwentarzowymi - w przypadku zwrotu do wyznaczonego PUNKTU ODBIORU (przypadku pracy szkoły w zaostrzonym reżimie sanitarnym)
2. Podręczniki po ocenie ich stanu technicznego zostaną odpisane z konta czytelnika po kwarantannie, a informacja o aktualnym stanie KONTA CZYTELNIKA będzie dostępna po zalogowaniu się w systemie MOL NET+ .