PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA
Część I
Zasady ogólne
1. Skala ocen i ogólne zasady wystawiania ocen są zgodne z Wewnątrzszkolnym Ocenianiem określonym w Rozdziale VII Statutu Szkoły.
2. Ocenianiu podlegają wymienione w części II formy aktywności ucznia odnoszące się do poszczególnych przedmiotów, jednak nie każda aktywność ucznia musi być oceniona w formie oceny formalnej. Uczeń może uzyskać dodatkowe oceny bieżące niewliczane do średniej w ramach oceniania kształtującego, o ile Przedmiotowe Zasady Oceniania odnoszące się do danego przedmiotu to przewidują.
3. Ocena jest zindywidualizowana i zależna od możliwości ucznia oraz jego zaangażowania oraz postępów.
4. W stosunku do ucznia, u którego stwierdzono trudności w uczeniu się lub deficyty rozwojowe uniemożliwiające sprostanie wymaganiom edukacyjnym wynikającym z programu nauczania, nauczyciel jest zobowiązany, na podstawie pisemnej opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej, obniżyć wymagania programowe.
5. Każdy uczeń jest zobowiązany do prowadzenia zeszytu przedmiotowego, zgodnie z zaleceniami nauczyciela.
6. Sprawdziany są obowiązkowe.
7. Sprawdziany są zapowiadane z tygodniowym wyprzedzeniem.
8. Uczeń nieobecny na sprawdzianie powinien go napisać w terminie uzgodnionym z nauczycielem.
9. Jeżeli uczeń był nieobecny na zajęciach, w ciągu tygodnia od powrotu powinien uzupełnić zaległości.
10. Uczeń, który opuścił lekcje, ma obowiązek uzupełnić braki w wiadomościach, zapisach lekcji w zeszytach, ćwiczeniach lub wypracowaniach, odrobić zaległe prace domowe. W przypadku dłuższej niż tydzień nieobecności termin i zakres uzupełnienia braków należy ustalić z nauczycielem.
11. W ocenie prac pisemnych (sprawdziany, testy) stosuje się oceny wg skali:
- blok przedmiotów humanistycznych (język polski, język angielski, język francuski, język niemiecki, historia, wiedza o społeczeństwie) oraz edukacja dla bezpieczeństwa:
100% celujący
99% - 90% bardzo dobry
89% - 75% dobry
74% - 55% dostateczny
54% - 40% dopuszczający
39% - 0% niedostateczny
- blok matematyczno-przyrodniczy (matematyka, fizyka, chemia, biologia, geografia, przyroda):
100% celujący
99% - 91% bardzo dobry
90% - 71% dobry
70% - 51% dostateczny
50% - 31% dopuszczający
30% - 0% niedostateczny
Do oceny wyrażonej stopniem dodajemy plus (+) lub minus (-) przy górnej lub dolnej granicy procentowej punktów.