WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE Edukacja Dzielnicy Wawer Warszawa

Dzielnica Wawer

Szkoła Podstawowa Nr 109 im. Batalionów Chłopskich w Warszawie

PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z WOS
(na podstawie Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniana SP 109)

I. FORMY AKTYWNOŚCI PODLEGAJĄCE KONTROLI I OCENIE

  • Sprawdzian umiejętności: z określonego materiału, poprzedzony powtórzeniem
    i zapowiedziany z minimum tygodniowym wyprzedzeniem. minimum 1 w semestrze. Kartkówka: obejmuje materiał z 3 ostatnich jednostek lekcyjnych, nie musi być zapowiadana.
  • Odpowiedź ustna: z bieżących wiadomości,
  • Praca na lekcji: zadania zlecone przez nauczyciela wykonane podczas lekcji.
  • Aktywność na lekcji: aktywny udział ucznia w lekcji, zgłaszanie się do odpowiedzi lub aktywność indywidualna w pracy zespołu.
  • Praca domowa: zadania zlecone przez nauczyciela wykonane w domu.
  • Zeszyt przedmiotowy,
  • Praca dodatkowa: najczęściej zadania do wykonania w domu przez ochotników, prezentacje, albumy, referaty.
  • Udział w konkursach , olimpiadach przedmiotowych - osoby chętne.

II. ZASADY I KRYTERIA OCENIANIA.

Uczniowie oceniani są obiektywnie i systematycznie. Oceny są w różnych formach-plusy, minusy, stopnie, pochwały.

Nauczyciel oddaje sprawdzone prace nie później niż 14 dni od napisania pracy,

Informacja o ocenie z testu, sprawdzianu lub kartkówki podawana jest uczniom wraz z jej wystawieniem. Nauczyciel po sprawdzeniu testu, sprawdzianu lub kartkówki udostępnia je uczniom na lekcji, a rodzicom ucznia - do wglądu podczas zebrań lub dni otwartych. Prace klasowe, testy oceniane są według skali punktowej określanej przez nauczyciela i przeliczane są skalą procentową odpowiadającą skali ocen.

100% - przyznanych punktów-ocena celująca-dotyczy sprawdzianów na koniec działu.

100% - 90%-ocena bardzo dobra

89% - 75%-ocena dobra

74% - 55%-ocena dostateczna

54% - 41 %- ocena dopuszczająca

40% - 0%- ocena niedostateczna

Do oceny wyrażonej stopniem dodajemy plus (+) lub (-) przy górnej lub dolnej granicy procentowej punktów.

W przypadku nieobecności ucznia w szkole, ma on obowiązek uzupełnić wszystkie braki
i zaliczyć różne formy sprawdzianu wiedzy i umiejętności w terminie ustalonym
z nauczycielem (w ciągu 2 tygodni po pojawieniu się w szkole).

Uczeń ma prawo w ciągu semestru zgłosić nieprzygotowanie do lekcji bez konsekwencji otrzymania oceny negatywnej maksymalnie 2 razy w semestrze. Uczeń musi zgłosić nieprzygotowanie nauczycielowi na początku lekcji! aby prowadzący zajęcia mógł odnotować ten fakt w dzienniku lekcyjnym. Nieprzygotowanie nie dotyczy zapowiedzianych testów, sprawdzianów lub kartkówek.

Decydujący wpływ na ocenę semestralną/roczną ucznia mają oceny z pisemnych prac klasowych, testów, kartkówek, sprawdzianów i odpowiedzi ustnych.

Uczeń może otrzymać na koniec semestru ocenę celującą, jeśli za sprawdziany pisemne, kartkówki wypowiedzi ustne otrzymywał regularnie oceny celujące i bardzo dobre oraz wywiązywał się wzorowo i sumiennie z powierzonych mu zadań w ciągu całego roku szkolnego. Reprezentował szkołę w konkursach zewnętrznych i otrzymał wysokie wyniki.

 

opracowanie: Kinga Jarosz