KRYTERIA OCENIANIA Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
1.Zdobywane przez uczniów umiejętności i wiadomości w zakresie języków obcych podlegają ocenie pod kątem następujących sprawności językowych:
- rozumienie ze słuchu,
- mówienie,
- czytanie ze zrozumieniem
- pisanie.
Wszystkie sprawności są ocenianie w zakresie treści nauczanych zgodnie z Podstawą programową kształcenia ogólnego w zakresie języka obcego nowożytnego.
- Ocenianie przedmiotowe w klasach VII-VIII przyjmuje skalę ocen od 1-6. W ocenieniu bieżącym stopień bardzo doby, dobry, dostateczny i dopuszczający mogą być opatrzone znakiem + lub -. Wystawiane zgodnie z uwzględnieniem Podstawy programowej oceny obejmują postępy w zdobywaniu wiadomości i umiejętności, rozumienie materiału, umiejętności stosowania wiedzy w praktyce oraz sposobu przekazywania wiadomości.
- Oceny bieżące wystawiane są na podstawie sprawdzianów, kartkówek, odpowiedzi ustnych, aktywności, projektów, kart pracy, ćwiczeń, prac domowych.
- Oceny semestralne i końcoworoczne:
Celujący (6) – uczeń posiadł w pełnym wymiarze wiedzę i umiejętności przewidziane w programie nauczania danej klasy, samodzielnie wykorzystuje wiadomości w sytuacjach problemowych, rozwija własne uzdolnienia, wyróżnia się szczególną aktywnością i systematycznością, bezbłędnie wykonuje wszystkie zadania. Ze sprawdzianów otrzymuje oceny celujące i bardzo dobre.
Bardzo dobry (5) – uczeń opanował prawie cały zakres wiadomości i umiejętności językowych przewidzianych w programie nauczania dla danej klasy, co pozwala mu na swobodne porozumiewanie się w ich obszarze. Aktywnie uczestniczy w lekcjach, samodzielnie stosuje zdobyte wiadomości oraz rozwiązuje zadania o dużym stopniu trudności, udziela odpowiedzi pełnymi zdaniami. Ze sprawdzianów otrzymuje oceny bardzo dobre i dobre.
Dobry (4) – uczeń opanował wiadomości i umiejętności językowe przewidziane w programie nauczania w danej klasie na poziomie pozwalającym na samodzielne rozwiązywanie problemów o średnim stopniu trudności. Uczeń bierze aktywny udział w lekcji, jest przygotowany do zajęć i stara się samodzielnie wykonywać zadania. Ze sprawdzianów otrzymuje oceny dobre i dostateczne.
Dostateczny (3) – uczeń dostatecznie opanował wiadomości i umiejętności językowe określone w programie nauczania dla danej klasy, co pozwala mu na samodzielne rozwiązywanie problemów o średnim stopniu trudności. Zdarza się, że zadania rozwiązuje z pomocą nauczyciela. Sporadycznie aktywnie uczestniczy w zajęciach. Ze sprawdzianów otrzymuje oceny pozytywne, głównie dostateczne.
Dopuszczający (2) – uczeń ma braki w opanowanych wiadomościach, możliwe jednak do uzupełniania w toku dalszej nauki, opanował podstawowe umiejętności językowe, rozwiązuje typowe i bardzo proste zadania z pomocą nauczyciela, nie wykazuje aktywności na lekcjach. Ze sprawdzianów otrzymuje oceny pozytywne.
Niedostateczny (1) – uczeń nie opanował wiadomości i umiejętności językowych określonych w podstawie programowej dla danej klasy, co uniemożliwia kontynuację nauki, nie wykazuje zainteresowania przedmiotem i chęci poprawy ocen. Ze sprawdzianów otrzymuje oceny niedostateczne.
Przedmiot oceny |
Sposób oceniania |
Sprawdziany |
|
Kartkówki |
100% - celujący 99%-97% - bardzo dobry + 96%-93% - bardzo dobry 92%-90% - bardzo dobry - 89%- 85% - dobry + 84%-80% - dobry 79%-75% - dobry - 74% - 69% - dostateczny + 68%-62% - dostateczny 61%-55% - dostateczny - 54% - 50% - dopuszczający + 49%-41% - dopuszczający 40%- 35% - dopuszczający - 34% - 0% - niedostateczny |
Prace domowe |
|
Projekty |
|
Karty pracy |
|
Aktywność |
|
Nieprzygoto-wania |
|
Inne |
|