KRYTERIA OCENIANIA Z HISTORII
-
- FORMY AKTYWNOŚCI PODLEGAJĄCE KONTROLI I OCENIE
- Sprawdzian umiejętności: z określonego materiału, poprzedzony powtórzeniem i zapowiedziany z minimum tygodniowym wyprzedzeniem, minimum 1 w semestrze. Kartkówka: obejmuje materiał z 3 ostatnich jednostek lekcyjnych, nie musi być zapowiadana.
- Odpowiedź ustna: z bieżących wiadomości i ze znajomości mapy.
- Praca na lekcji: zadania zlecone przez nauczyciela wykonane podczas lekcji.
- Aktywność na lekcji: aktywny udział ucznia w lekcji, zgłaszanie się do odpowiedzi lub aktywność indywidualna w pracy zespołu.
- Praca domowa: zadania zlecone przez nauczyciela wykonane w domu.
- Zeszyt ćwiczeń.
- Zeszyt przedmiotowy.
- Praca dodatkowa: najczęściej zadania do wykonania w domu przez ochotników; prezentacje, albumy, referaty.
- Udział w konkursach, olimpiadach historycznych - osoby chętne.
- ZASADY I KRYTERIA OCENIANIA.
Uczniowie oceniani są obiektywnie i systematycznie. Oceny są w różnych formach-plusy, minusy, stopnie, pochwały.
Nauczyciel oddaje sprawdzone prace nie później niż 14 dni od napisania pracy.
Informacja o ocenie z testu, sprawdzianu lub kartkówki podawana jest uczniom wraz z jej wystawieniem. Nauczyciel po sprawdzeniu testu, sprawdzianu lub kartkówki udostępnia je uczniom na lekcji, a rodzicom ucznia - do wglądu podczas zebrań lub dni otwartych.
Prace klasowe, testy oceniane są według ustalonej w SP 109 skali procentowej i odpowiadającej jej skali ocen.
W przypadku nieobecności ucznia w szkole, ma on obowiązek uzupełnić wszystkie braki i zaliczyć różne formy sprawdzianu wiedzy i umiejętności w terminie ustalonym z nauczycielem ( w ciągu 2 tygodni po pojawieniu się w szkole).
Uczeń ma prawo w ciągu semestru zgłosić nieprzygotowanie do lekcji bez konsekwencji otrzymania oceny negatywnej maksymalnie 2 razy w semestrze w klasach, w których są 2 godziny w tygodniu; maksymalnie 1 raz w semestrze w klasach, w których jest 1 godzina tygodniowo. Uczeń musi zgłosić nieprzygotowanie nauczycielowi na początku lekcji, aby prowadzący zajęcia mógł odnotować ten fakt w dzienniku lekcyjnym. Nieprzygotowanie nie dotyczy zapowiedzianych testów, sprawdzianów lub kartkówek.
Decydujący wpływ na ocenę semestralną/roczną ucznia mają oceny z pisemnych prac klasowych, testów, kartkówek, sprawdzianów i odpowiedzi ustnych.
Uczeń może otrzymać na koniec semestru ocenę celującą, jeśli za sprawdziany pisemne, kartkówki wypowiedzi ustne otrzymywał regularnie oceny celujące i bardzo dobre oraz wywiązywał się wzorowo i sumiennie z powierzonych mu zadań w ciągu całego roku szkolnego. Reprezentował szkołę w konkursach zewnętrznych i otrzymał wysokie wyniki.